Ankara Saç Mezoterapisi

Saç Mezoterapisi Nedir ?

Günümüzde saç mezoterapi tedavisi pek çok cilt merkezinde uygulanmaya başlamıştır.  Firmamızda uzman ekiplerimiz aracılığıyla saç mezoterapisi uygulanmaktadır. Ankara saç mezoterapisi tedavisi uygulayan pek çok firma bulanmaktadır. Ancak bunların arasından firmamız hasta memnuniyeti, tecrübesi ve güvenilirliğiyle ilgileri üzerine toplamaktadır. Diğer taraftan uzman ekibi ve kaliteli ekipmanlarıyla tedaviler poliklinik koşullarında gerçekleşmektedir.  Saç mezoterapisi tedavisinde saç için yararlı olan aktif maddeler saç derisine enjekte edilmektedir.  Tedavi lokal olarak yapılmaktadır. Bundan dolayı sistemik olarak yan etkileri bulunmamaktadır. Ayrıca biyo yararlanımı da yüksektir.  Bunun yanında tedavi esnasında dermise uygulanan enjeksiyonlar neticesinde minimal travmalar meydana gelmektedir. Bu durumda sekonderden başlayan yaraların iyileşme süreci ve endojen büyümenin faktörü ortaya çıkmaktadır. Bu tedavi saçların güçlenmesini sağlamak ve saç dökülmelerini engellemek amacıyla uygulanmaktadır. Genellikle firmamızda saç mezoterapisi fiyatları belirlenirken kullanılan içerik ve seansların aralığı belirleyici faktördür.  Saç mezoterapisinin anlamı deride oluşan rahatsızlıkların doğrudan enjeksiyon yapılarak tedavi edilmesidir.  Saç mezoterapisi yaşlanmadan meydana gelen kırışıklıkların azaltılması, selülitler ve saç dökülmesi gibi durumlarda uygulanabilmektedir.  Erkeklerde ve kadınlarda görülen erkek tipi kelleşme sorunu mezoterapi tedavisiyle ortadan kalkabilmektedir. Bunun yanında stresten kaynaklanarak oluşan akut, mevsimsel geçişlerden oluşan sistemik hastalıklar ve vitamin eksiklikleri gibi durumlara bağlı olarak da mezoterapi uygulanabilir.  Ayrıca saç tellerinin cansız ,ince, mat ve kırılgan olduğu durumlarda da uygulanılabilmektedir. Böylece saç tellerinin kalınlaşması, canlı hale gelmesi ve parlaklılığının artması sağlanır.  Genellikle saç mezoterapisi tedavisi öncesi yada sonrasında saç ekimi yaptıran hastalara önerilebilir. Tedavi amaçlı yada destek olarak da kullanılabilir.

Saç Mezoterapisi Nasıl Uygulanır?

Mezoterapi tedavisinde bir çok aktif madde kullanılır. Bu aktif maddelerin her birinin kendisine has özellikleri bulunmaktadır. İçerisinde buluna niotinamis deride ki enflamasyonu en aza indirgemektedir. Diğer bir madde olan cysteine kollajen oluşumunu sağlarken, çinko kıl köklerinin foliküllerini korumakla birlikte hücre sayısını arttırmaktadır. Arijinin hücre büyümesinde önemli bir rol oynamaktadır. Hyalüronik asit ise derinin nemlenmesini ve beslenmesini sağlar.  Epitelyum hücrelerinin artışından ve büyüme fazının indüklenmesinden fosfatidik asit sorumludur. Riboflavin kıl köklerinin korunmasından sorumludur. Ayrıca süperoksitlerin azaltılmasından süperoksit dizmutaz aktif maddesinin rol oynaması gerekmektedir.  Bunların dışında glutamin aktif maddesi de saç foliküllerinin oksidasyon yapmasını sağlamaktadır. Oksidasyon sayesinde saçlar daha hızlı bir şekilde uzamaktadır.  Saç mezoterapisi tedavisinin her bir seansı  5-10 dakika arasında sürmektedir. Bu seanslarda kullanılan aktif maddeler kısa zaman aralıklarıyla küçük enjeksiyonlar yapılarak dermis tabakasına uygulanır. Genellikle bir seans da 200 enjeksiyon yapıldığı söylenebilir. Tüy köklerinin güçlenmesi ve kayıpların engellenmesi seansın hedefleri arasındadır. genellikle seans aralıkları 10 günde bir olmaktadır. Tedavi süreci ortalama olarak 10 seans sürmektedir.  Saç dökülmesi problemleri yalnızca erkeklerde görülmemektedir. Kadınlarda da özellikle doğum sonrasında ve hızlı kilo kayıpları meydana geldiğinde saçlar da sorunlar oluşabilmektedir. Bu tip durumlarda saç mezoterapisi tedavisi uygulanır.  Genellikle bu tedavi sonrasında hasta normal yaşamına geri  dönebilmektedir. Ancak tedavi sonra ilk altı veya sekiz aşırı derece de terlemekten ve suyla temas etmekten kaçınmalıdır.  Mezoterapi tedavisinden diyabet ve böbrek hastalıkları olanlar kaçınmalıdır. Ayrıca kalp yetmezliği, hamilelik ve kanamanın artmasına neden olan ilaç kullanımı mezoterapi uygulanmasına engel olmaktadır.  Genellikle erkek tipi saç dökülmesi, kemoterapi sonrası, metobolik nedenlerden kaynaklanan sorunlar, tiroid hastalığından kaynaklanan saç dökülmeleri ve şeker hastalığına bağlı olarak oluşan saç dökülmesi sorunlarında mezoterapi tedavisi uygulanmaktadır.